fredag 25. januar 2013

Redesign av ullgenser ble varme tøfler til små tær


Skyfrihimmel og snø som glitrer i sola, har vært status for været de siste to ukene. Vakkert er det, men når gradene kryper ned til -10 og vel så det, er det i det kaldeste laget å gå en trilletur med Erlend på syv måneder. -Så de siste formiddagene har jeg vært mye inne og puslet meg ulike syprosjekter når tiden har gitt anledning til det.

Etter en sesong med utleie av hytta vår, fant vi en gjenglemt og sliten ullgenser. Ingen av de aktuelle gjestene våre dro kjensel på den, og ingen savnet den. Genseren var i 100% ull, så jeg tok den med hjem for å vurdere om jeg kunne gi den et nytt "liv"- og bruksområde. Den store herregenseren i størrelse XL ble puttet i vaskemaskinen og vasket på 60 grader, og kom, som forventet, ut i en stiv, og godt tovet miniutgave. Etter inspirasjon fra noen barnetøfler som er blitt for små, tegnet jeg av formen og klipte ut delene og sydde disse sammen, og vips fikk genseren et nytt "liv" og to små babyføtter kan virkelig holde varmen på kalde dager.



Ha en STRÅLENDE dag!

-HOBBYMAUREN-

1 kommentar:

  1. Så smart du er. Disse kommer nok til å bli gode å ha på.

    SvarSlett