søndag 10. februar 2013

Fastelavn- og morsdagsfeiring

Morsdag og fastelavn!
-Det skulle vel bare mangle om vi ikke da tar fram forkle og mixmaster og sveiver sammen noe søtt til kaffen. Gode venner er invitert og Håvard og jeg har bakt brownies og (høyst utradisjonelle) fastelavnsboller. Det lukter og smaker fantastisk!!!


Brownies:

4 egg
4 dl sukker
3 dl hvetemel
200g smør
200g kokesjokolade
2 ts bakepulver
150g valnøtter


Smelt smør og sjokolade, og avkjøl dette. Rør egg og sukker sammen, men ikke til eggedosis, bland inn smøret. Sikt i hvetemel og bakepulveret og rør deigen jevn. Tilslutt tilsettes valnøttene. Denne oppskriften er for en liten lagpanne. Stek kaken på nederste rille ved 175 grader i 30-40 minutter.




Gratulerer med morsdagen til alle dere fine mammaer der ute, og ha en fortsatt fin søndag!
 

-HOBBYMAUREN-

1 kommentar:

  1. Nam, nam dette så deilig ut. Jeg klarte bare å lage meg en "katastrofe" kake i går. Det pleier ikke å gå så dårlig for meg på bakefronten, haha. Takk for hyggelig kommentar hos meg. Titter innom deg igjen, jeg. :))

    SvarSlett