tirsdag 14. januar 2014

Vognpose til kalde dager


Både kulde og snø har latt vente på seg denne vinteren, og høsten har vart helt fram til nå. Tykke parkdresser er trygt blitt plassert innerst i skapet i påvente av at temperaturen skal krype ned på den blå siden av gradestokken, og regnklærne..., ja de har vi liksom aldri blitt ferdige med denne høsten/vinteren. De er virkelig blitt tynnslitte både her og der.

Mens KONG VINTER har latt vente på seg har jeg sydd ny vognpose. En 36 år gammel skinnpose har gjort jobben, og var etterhvert blitt så morken at den rett og slett ikke hang sammen verken i skinnet eller cordfløyelen, så da var det på tide å skaffe seg en ny.

Mønster jeg tilslutt endte opp med ser du til venstre. Det er funnet på Internett, og det er tydeligvis mange som har benyttet seg av samme mønster som jeg, og mønsteret fungerte i topp
















Jeg har brukt cordfløyelstoff utenpå. Inni har jeg klippet, og tilpasset ei termodyne. Og som for i posen har jeg brukt et mykt litt loddent pledd, kjøpt på Kid Interiør.


Den ferdige vognposen
 
Jeg har laget en liten collage som viser posen både utvendig og innvendig, og hvordan den brettes og lukkes. -Et artig syprosjekt som anbefales!
 
HA EN FIN KVELD!
 
-HOBBYMAUREN-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar